We are DJ®
In-House Creative Directors
You cannot break a brand into pieces.
That's why we believe that advertising and branding departments should be only one.
DiogoAnahory
Born in Lisbon in 1971, it was the year of the release of one of Marvin Gaye's most famous albums. Perhaps for this reason, those who attended the birth say that his first words were “What´s going on”.
He graduated in business management in 1993 and started working in a bank. He was so unhappy that it is thought that Aerosmith's “Crying”, released that same year, was created in his honor.
A year later, he starts his career as a copywriter at FCB. TBWA, BBDO and McCann followed.
In 2009, the Black Eyed Peas released the theme “I got a feeling”. Coincidence or not, it was the year in which, together with two partners, he founded BAR, an agency that brought some animation to the market. In 2018, BAR is sold to the WPP group and is renamed BAR Ogilvy.
In 2022, perhaps influenced by the hit “Bad Habits” by Ed Sheeran, he leaves the agency and takes a sabbatical.
In 2023 he returns to the slopes and, together with João Pacheco, launches DJ, a project that promises to make some noise. He was awarded at the most important advertising festivals: Cannes, One Show, New York Festivals, Eurobest, FIAP, CCP, among others.
He is married, has 4 children and no dogs.
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Nasceu em Lisboa em 1971, ano de lançamento de um dos álbuns mais famosos de Marvin Gaye. Talvez por isso, diz quem assistiu ao parto que as suas primeiras palavras foram “What´s going on”.
Licenciou-se em gestão de empresas em 1993 e começou a trabalhar num banco. Foi tão infeliz que se julga que o tema “Crying” dos Aerosmith, lançado nesse mesmo ano, foi criado em sua honra.
Um ano mais tarde inicia a sua carreira como copywriter na FCB. Seguiram-se a TBWA, BBDO e McCann.
Em 2009, os Black Eyed Peas lançam o tema “I got a feeling”. Coincidência ou não, foi o ano em que, juntamente com dois sócios, fundou a BAR, agência que trouxe alguma animação ao mercado. Em 2018, a BAR é vendida ao grupo WPP e passa a chamar-se BAR Ogilvy.
Em 2022, talvez influenciado pelo hit “Bad Habits” de Ed Sheeran, deixa a agência e faz um ano sabático.
Em 2023 regressa às pistas e, juntamente com João Pacheco, lança a DJ, projeto que promete fazer barulho.
Foi premiado nos mais importantes festivais de publicidade: Cannes, One Show, New York Festivals, Eurobest, FIAP, CCP entre outros.
É casado, tem 4 filhos e nenhum cão.
JoãoPacheco
Born in Lisbon in 1976, he would have preferred to have been born three years later, the release date of Pink Floyd's mythical album "The Wall".
Graduated in Graphic Design from IADE in 1998, the year in which the theme “Reflection” by Massive Attack was recorded. Reflecting on what Design is, João understands it as a tool and not an end or an art per se.
He began his career in the late 90s, still studying, at Shift Design. Then came EuroRSCG Design and a quick stay in London, perhaps inspired by the theme “London calling”, by one of his favorite bands, the Clash.
But “Come Back” by Pearl Jam (2005) spoke louder and made him join SantaFé Associates where he assumed the position of Creative Director until the end of 2009.
In 2010, he joined BAR (later Bar Ogilvy) where he assumed the position of Design Creative Director and remained until 2022.
In 2023 he founded, together with Diogo Anahory, the DJ. His biggest hit? Among several national and international awards, the Golden Lion won at the 2022 Cannes festival.
He is married, has 2 kids, a dog, a turtle and a parrot.
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Nasceu em Lisboa em 1976 mas preferia ter nascido três anos mais tarde, data de lançamento do mítico álbum “The wall” dos Pink Floyd.
É licenciado em Design Gráfico pelo IADE em 1998, ano em que foi gravado o tema “Reflection” dos Massive Attack. Refletindo sobre o que é o Design, João entende-o como uma ferramenta e não um fim ou uma arte per si.
Começou a carreira no final da década de 90, ainda a estudar, na Shift Design. Depois veio a EuroRSCG Design e uma rápida passagem por Londres, talvez inspirado pelo tema “London calling”, de uma das suas bandas favoritas, os Clash.
Mas “Come Back” dos Pearl Jam (2005) falou mais alto e fê-lo ingressar na SantaFé Associates onde assumiu o cargo de Director Criativo até final de 2009.
Em 2010, entra para BAR (mais tarde Bar Ogilv) onde assume o cargo de Design Creative Director e permanece até 2022.
Em 2023 funda, juntamente com Diogo Anahory, a DJ. O seu maior hit? Entre diversos prémios nacionais e internacionais, o Leão de Ouro ganho no festival de Cannes de 2022.
É casado, tem 2 filhos, um cão, uma tartaruga e um papagaio.
If you want to hear the hits
described in our cv's
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